Monday, January 15, 2018

Slug: Semester 3 (Bahagian 2) - MCC

11:21PM. Assalamualaikum. Macam biasa bloggie. super penat yang amat! apa yang aku fikir sekarang kerja carik rezeki biaya pelajaran dan untuk orang-orang tersayang chehhh heheeh. Hari ni nak cerita skit pasal hal-hal berbangkit pasal pendaftaran hari tu kan. Aku tak taula sebab issunya ini dah macam semakin 'besar' sampai melibatkan orang-orang atasan. asalnya aku ni nak jugakla selesaikan cara-cara santai, tak tau pula hal-hal sebegini sampai ke orang-orang atas. untuk memendekkan cerita aku cerita jugakla apa yang terjadi dan apa yang aku rasa terhadap sesetengah staff yang menguruskan hal-hal aku nih. Ya Allah im so student baru nak up ok. aku mengadu jugakla apa yang berlaku sebenarnya  yet aku pinta dengan puan tu untuk tidak menyalahkan staff berkenaan. bukan nak tunjuk baik pn, sebab malas la nak panjangkan issue. ok part ni setel, dah drop satu subjek dan untuk semester ni aku ambil dua subjek ja: 

1)CORPORATA MEDIA RELATION

2) ISSUE AND CRISIS MANAGEMENT

Aku pn bukan apapun, senang cerita aku ni sejenis yang memerlukan info yang lebih, bkan sekadar jawapan mmmmm untuk sesuatu jawapan yang tidak pasti, kalau tidak pasti cakapla ja la tak tau ka x pasti ka instead mmm. Mmmm kalau acah-acah blur xpa, ni acah-acah kerek. aku positif lagi faham kerja banyak, i mean semua orang punya kerja banyak kot. pleasela, then aku emel la dengan sesiapa yang berpatutan, tu pn laaaa hai...emel yang di hantar cthnya 5hb, 5 hri akan datang baru akan berbalas dengan jawapan ringkas, aku macam.huhhh??? sebab tu la benda2 begini terpaksa melibatkn orang atsan. So far alhamdulillah la. semua berjalan okok saja (malas nak kata lancar.. bkn lancar pn) 

Jadi yang satu subjek lagi tu aku dah drop sebab aku tengok modul dia panjang nak mamps, selain faktor kewangan aku sendirila, maklumla wak kita bayar guna duit gaji wak , xda loan ptpn or kwsptu semua xda, semua sendiri wak, seratus peratus dari hal-hal printing semua...semuala hehe.

Masalah sekarang nak tukar lokasi, bukan apa dah aku bekerja di tempat sekarang kenala ikut dengan keadaan masa sekarang kan, kalau fly kedestinasi berdekatan tu aku ok lagi, tapi kalau fly ke destinasi jauh..masak wak..duit tuuu. sebab kalau tak tukar lokasi xpasal kena bayar la hapala, tu bagi aku kira rugi jugakla. ni saja benda tak setel lagi. aku tunggu ja la apa staff sorang ni cakap, katanya sistem glitch. ok faham



Sehingga hari ni ni perbulan whatsapp aku dengan member tu, so aku positif aku  tunggu sampai esok lusa, kalau still glitch jugak, aku glitch dia nanti haaha. ok gurau. so far tu sajala kot masalah berbangkit. kejap2 lagi nak sambung print-print module pulak. 

Sekarang ni sejuk kan, best pulak rasanya, terbaca jugak tadi sejuk tular bagai, aku macam, alamak, sejuk salah panas salah, habis tu nak apalgi?? tolongla. ok la macam nak bebaring jap nak buat 3 in 1 latte pn ada, tapi macam biasa malas nak turun bawah tuutp gatela tutup pintu la..aduhhh..lemahnya.

ok nanti sambung.

End.




No comments:

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...