Tuesday, July 9, 2013

Slug : Ramadan 2013



Assalamualaikum.  Aduh, penat, seriously penat, sibuk manjang sebab nak selesaikan semua kerja yang bertangguh, report la, network la, masalah pc budak-budak office ni lagi, ada je masalahnya di tambah boss aku tu asyik nak pointed aku je itu ini x kene,  sesedap rasa je menibai aku. Tau je la aku ni jenis macam mana, suka-suka hati tangguh kerja. Harap-harap semau kerja ku boleh setel dalam dua atau tiga hari ni, boleh gak aku isi masa lapang untuk hari seterusnya, menyembang ke apa…favourite tuu..hehehe.


Alhamdulillah, esok kita semua sesama islam akan menyambut bulan  Ramadan. Kebaikkan selain dari dapat pahala dan manfaat-manfaat lain sepanjang bulan penuh keberkatan, boleh gak balik keje awal haaahaha, dapat bonus raya (itu yang penting)  ala aku tau orang lain pun fikir benda yang sama gak jadi x yah la mengada. Apapun .aku yo yo o je taip ‘bulan penuh keberkatan’ tapi tak pernah pun beramal. Puasa macam tu je la, apa la nak jadi dengan aku ni.. Aku xpandai bagi  ceramah free pasal kebaikan puasa atau terawih2 ni.  It’s your own effort to find about it.

Entahla aku ni memang ada niat, nak buat benda-benda yang lebih baik tapi tu la, iman di dada ku belum cukup kuat. Sekadar cakap tu boleh la kot hehe.so just entahla.. time puasa ni, macam biasa teringat zaman kanak and remaja, masa tu terasa keadaan puasa tu sebab masa tu still study dan x bayak fikir. Lagipun masa tu kita ‘terima’ macam2, baju raya la duit raya la bukan macam sekarang  kita ‘memberi’. Ko nak beli baju raya ko beli sendiri, nak duit raya  cari sendiri, dah besar panjang x kan nak harapkan mak betul x??

So sekarang ni pun aku plan bukan untuk diri sendiri je tapi anak lagi semua cehh..untuk semua yang berkaitan dengan aku la..Tapi apapun yang penting, Bazar Ramadan wajib ada!

Untuk muslimin dan muslimat, Selamat Berpuasa.

End.

2 comments:

Unknown said...

selamat berpuasa..sian ko asyik bz jew kan..x pe mana tawu bos ko bagi bonus byk kat ko..

HanyaMemet said...

haaa bonus la sangat linda oi..

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...