Tuesday, March 24, 2015

Slug: Sekadar Luahan

Assalamualaikum. Hello geng, bz sikit-sikit hari ni, biasalah kan, mencarik sesuap nasik himpit katanya. haha.Tapi kan gen tetiba lak kan aku nak emosi segala dengan sesetengah orang yang kununnnya  sangatla bijak pandai dalam segala hal.

Ceritanya macam ni, tadi aku sajala xde keje kan biasalah membuat lawatan facebook ka google plus ka, instagram ka atau blogwalking sekalipun. so ada aku baca-baca status-status yang camharam sikitla. esp facebook, hairan jugaya kenapa ramai sangat orang emo disitu?Entahla aku cakap kurang asam nanti..memang kureenggg pun (sorry malas nak ambil caption/screenshot semua, buang masa). Tapi kebanyakkannya macam nak ajar orang la.

Ringkasnya macam ni la, kita ni sesama mannusia, and kita tak boleh lari dari sesetengah manusia yang mana suka buat penilaian yang bagi aku ntah apa-apa.

Maksud aku itu, kalau nak ajar orang sekali pun, aku rasa banyak cara kot, xperlu la di war-warkan dalam mana-mana status yang mana menunjukkan ko/sesiapapun pun pandai dalam segala hal waima ko kerje cikgu ke pensyarah ke peguam terkenal sekalipun ke pengarah kerajaan ke like..TOLONGLA! aku rasa kalau nak mcm tu pun lite2 sudah.



Manusia itu tidak sempurna, itu betul, so makanya kalau nak educate sangat orang atau nak perbetulkan orang tu, aku rasa baik berdepan sajala, x berani depan-depan, mainla belakang..opps salah haha, alah private ke..

Aku kasi contoh, ni selalunya cikgu la kot, tapi bukan semua cikgu la kot hehe..contohnya suka sangat tunjuk gambar-gambar hasil karangan anak murid la, lepas tu status post pening la, tulisan murid buruk la segala bagai. Dah ko cikgu tu kan tanggungjawab ko??pening tu normal, mana ada kerja x pening..macam remeh tau..de lagi satu tu, cakap tulisan anak murid dia buruk la..ayoo..budak kot, even aku punya tulisan pun burok nak mampus kot..relaksla..padahal dia cikgu tu dia yang mengajar..hmmm benda-benda macam ni kena fikir dulu kot.

Ntahla susah jugak deal dengan orang bebijak ni kan, bila dah bijak sangat tu macam ni la jadinya, semua benda di buat, semua benda jugakla dia rasa betul yang amat. Bila dah betul tu mula
la angkat bakul sendiri (eh betul x peribahasa aku sorry haha). mohon diri dijadikan contoh katanya. husnozon segala. ntahla geng kalau da yang terbaca tu fikir-fikir la ya,  macam biasa malas mau taip panjang-panjang, nanti aku pulak yang emo-emo hehe. ok bye

End.

2 comments:

Kamen Shinobi said...

Biasa laa tu,kadang-kadang perasaan tension tu tak tahu nak dibuang ke mana so jadikan media sosial sebagai tempat melepaskan geram..hehe

hanya zulfa said...

thank you for comment bro..hehe

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...