Thursday, October 16, 2014

Slug: Rutin baru..(baru?)

Assalamualaikum. hehe, nak cerita semalam kan aku masak wei, aku pun tak tau la apa angin aku tetibe masak kan?tapi ye la memandangkan minyak sekarang dah naik so secara otomatiknya barang2 pun akan naik jugakla walaupun kununnya kerajaan akan sedia memantau harga barang-barang dipasaran. Tapi pantau pun x guna jugak, sebab dari sudut ekonominya yang aku belajar dulu-dulu, kalau minak naik, maka barang-barang keperluan pun naik. So kesimpulannya, aku sebagai rakyat malaysia yang x berapa nak prihatin tapi terpaksa prihatin dengan ini mengambil langkah inisiatif yakni langkah berjimat cermat supaya duit-duitku yang x seberapa nak kepuk tu tidak akan mengalir sesuaka hati di kedai-kedai makan hehe.

So malam tadi aku masak ni,



saja aku masak bujang, dan aku pun tak tau kenapa dalam banyak-banyak sayur, sayur peria tu jugak aku nak bantai, tetiba terasa nak makan heheh, ni kira first time aku masak sayur tu, jadi thanks to google sebab bersepah cara nak masak saur peria, nak bagi resepi x payahla kot sebab sama je dengan yang lain hehe, Jadi dah alang-alang mungkin aku akan kerap memasak la kot. Kalau malas tu makan biskut jela.

Eh terlupa hari ni hari jadi my Bro, so Zamri, selamat hari lahir, umor muda lagi tapi Alhamdulillah nak kahwin. Aku jugak terus membujang. hmmm.



End.


1 comment:

Unknown said...

ha bila lagi zul plak turn nk kawen nie hehe, gurau jew..

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...