Wednesday, April 1, 2015

Slug: April sudah..

Assalamualaikum. Alhamdulillah bloggie bloggie sekallian dah masuk bulan April, sikit hari lagi dah nak Ramadan. Tapi xdanya orang akan cakap pasal Ramadan melainkan sekarang ni tengah trending dalam segala cerita, GST GST GST!!




Aku dah pening geng, dari rumah, jumpa member, ke kedai kopi, masuk office, tengok ig, we chat segala, semuanya pasal GST. kiranya seminggu dua ni pasal GST la, semua nak post bagai xnak kalah, nak dia jugaak paling update pasal GST. Pokoknya semua pasal GST la. Aku? aku malas la nak cakap pasal GST, meroyan la macam mana pun xdenya orang gomen nak stop GST2 ni.

Sebelum ni ada jugakla aku baca blog lain pasal isu ni, dari tahun lepas kot, banyak perkara jugak la sebab mengapa, kenapa GST 'TERPAKSA' di laksanakan macam pasal kewangan lemah la, korupsi la banyak hutang la, haiii tu orang ekonomi punya masalah la kot

So dari hasil aku membaca blog-blog orang lain ni, aku personally anggap macam ni je la, aku nak cakap GST ni buruk, memang buruk pun, nak aku ckp ada kebaikkannya pun aku tak tau la mana kebaikkannya. Kira aku x nampak la...ke aku yang slow wei??hahaha..tapi tu r, mungkin kebaikannya pada kerajaan sendiri kot while rakyat like 'merana'. and aku rasa rakyat 'marah' pun sebab utama sebab harga barang/perkhidmatan naik, so bila brang naik, otomatik minyak pun naik la. Asyik barang, minyak naik kan, GAJI x naik2 hahaha..mana orang x marah..masak la..

Yang aku x boleh blah tu, iklan-iklan GST, gigih nak promote benda-benda yang tak dikenakan GST, dan dan ja kan...bikin panas pun ada, memula tu aku layan gitu-gitu ja la, tengok dua tiga kali menyampah pulak aku, macam la rakyat marhain ni bodoh sangat kan. then lepas tu berita di tv 1 tu pasal benda yang di kenakan GST, last-last aku off tv ja lagi bagus, sudahnya dua hari kot aku tak tengok tv haahaha..

Tadi biasalah, membuat lawatan google plus, ig segala kan, aku nak gelak ja hari ni, semua tunjuk-tunjuk resit pembayaran masing-masing, kesina pun ada..aku nak cakap.."Rasakan ko" pun ada..tapi aku x ckp la sebab lambat laun pun aku kena. yang paling lawak bedebah sekali ucapan-ucapan GST ala-ala raya, niat puasa GST pun ada..im like...haaahaha berabis ketawa..bangga pula jadi Malaysian, keratif habis!! haha.

Dah la geng, macam biasa malas mau cerita GST lebih2, kalau aku cerita lebih-lebih, cakap aku memandai pulak kan..u all pun blh ja google, besepah org bloggie pasal GST. Just enjoy ja la, pada aku macam ni la, ada duit belanja x da duit duk diam-diam. sudah. 

ok la bye.

End.




4 comments:

Kamen Shinobi said...

sana sini orang bercerita pasal GST..entry blog pun cerita pasal GST...ekekekeke.

sabar aje laa...tak lama senyap laa tu.

hanya zulfa said...

itula bah geng..sabar jak la..

Amelia said...

selamat membuat amal dengan membayar gst. wakakaka

hanya zulfa said...

hahaha selamat membuat amal juga..

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...