Wednesday, April 29, 2015

Slug: "Berganti hati"

Assalamualaikum.. hello geng...apa bikin tu?noty ea....hahaa. tiba-tiba saja kan. Alhamdulillah Kelmarin baru mula kerja sebab beberapa hari lepas cuti sebab ada hal personal sedikit. alhamdulillah semuanya beransur pulih seperti sedia kala and hati sedikit tenang, mudah-mudahan kekal begitu.

Biasalah kalau aku sendiri melayan-layan blues, mesti terfikir-fikir. Tadi terfikir sorang teman tapi mesra, kenal dia ni dah lama, 7-8 tahun jugakla, dari program anak angkat, ala dulu zaman belajar mesti adakan program macam ni??so dulu kalau de masalah tu selalu jugakla aku mintak nasihat dengan dia, dia pun selalu gak tolong aku time susah vice versa macam tu la.  apa guna bestie tu kan, xkan nak dengar gossip ja hari-hari.

Cuma lately ni , maksud aku sejak dia berkahwin ni, dah jarang berbual..kot. kat group whatsapp pun macam-macam tu sajala. sebab dia dah kahwin kot.

Tapi sebelum kahwin tu last nasihat dia tu aku kekal ingat, aku citer-citer and ringkasnya dia bagi jawapan mcm ni...'U, KITA KENA LEPASKAN YANG BAIK UNTUK DAPATKAN BENDA YANG LEBIH BAIK

And dia btau aku nak kahwin, aku cakap dengan sapa? dia cakap nak kawin dengan dengan bekas housemate/classmate aku dulu. and aku pulak dengan penuh kesengalan mati-mati fikir dia bergurau ke kan saja nak kenekan aku ke apa, aku pun x suspek pun diorang ni sebab kitroang dulu hangout bertiga chill-chill. Sampaila aku dapat undangan perkahwinan dia tu nama dia and my member tu. oohhh ok memang terkejut..oo..ok.and x sangka sikitla..

Aku x marah, tapi kenapa nak sorok sampai nak kahwin  kan? kenapa x btau saja? kenapa nak tunggu sampai nak kahwin?hmmm...pastu aku fikir balik ayat last dia cakap tu..patutla dia nak hint-hint kan aku kot, aku ja sengal kan...hmmm xpela semoga berbahagia sajala hingga syurga.

Sekarang ni aku x berapa nak suka keadaan macam ni, samaada aku yg 'malas' atau  dia pun sudah ada life, xtau la..sebab tu la kalau aku selalu anggap orang yang dah ada kesayangan ni mesti ada gap macam tu kan?

Kepada bestie sorang tu kalau terbaca ni, please jangan terasa hati, ni  apa yang i rasa sajala..i tetap ingat u k..no worries..Geng...tiba-tiba lak aku feeling mereput disini uwaaa..ok la esok-esok lagi k. bye bloggie.

End.






No comments:

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...