Tuesday, June 14, 2016

Slug: Ramadhan 2016

Asalammualaikum bloggie, hmm rindunya nak update something disini, alhamdulillah esok Inshaallah masuk ramadan ke-10.itupun aku baru sedar lepas jenjalan di IG tadi semedang orang #ramadhan9 bagai. Well, Ramadan tahun ni xdala beza manapun, biasa-biasa ja, kisahnya tiga hri sebelum puasa tu aku balik kampung kejap sebab wakil adik beradik yang lain untuk majlis kenduri arwah and sekali kenduri nak masuk puasa. nah gamba..


Mamat ni memang menghiburkan bloggie, hilangla stress sedikit fikir pasal kerja-kerja semua hihih


Yang ni masa prepare kenduri tu, kecil-kecil saja, bersederhana la kita ya bloggie.


Yang ni ko jangan memain bloggie, after kenduri terus zap rumput hehehe..my bapak ni memang x dudk diam pun ada saja kerja di buatnya.


Sebenarnya, tak ada apapun kenduri sangat kecil-kecilan sahaja, my bapak, my mamak and cucu dia adam and aku la hihih, tapi x elokla kalau xada anak yang x balik , maka dengan itu asku pun suka hatinya merelakan diri balik, so tiga hari kat kampung tu, aku duk rumah saja la, berborak melayan mamat tu dari pagi sampai petang. Sehari sebelum balik tu, sempat jugakla sahur dan buka puasa. Apapun aku happy campur2 sayu jugakla bloggie, happy sebab ni la pertama kali setelah bertahun tahun kot x sahur pertama rumah mak bapak, sayunya sebab ingat kenangan dulu. Sebab dulu-dulu kan masa bebujang semua adik beradik berkumpul, so time sahur dedulu tu memang meriah and kami dulu pasti ketawa besar-besar sambil makan. Sekarang ni berempat sajala sebab yang lain pun dah berkeluarga kan..hmmm

Jadi sekarang ni dah kembali kepada asal, aku pun dah kerja macam biasa, tahun ni berbuka puasa dan sahur sangat sederhana, acah-acah..diet cheh..haha, macam baru sdua hari lepas kot gi param, tu pn beli makanan ala kadar sebab aku dah plan dalam hati nak beli makanan beli sampai makan makanan tu sampai sahur, nampak tak penjimatan? disitu hehe

Bloggie, hujanla, nak tido..nak berpelukkan , nak empuk2 hehehe..k la sebelum aku off, nak ucap selamat berpuasa pada semua yang membaca, kalau adala..kalau xda, ah lantak ko la..jangan lupa niat! nah lagu ni untuk semua..



End






No comments:

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...