Sunday, June 19, 2016

Slug: Selamat Hari Bapa

Assalamualaikum Bloggie, Alhamdulillah, dah dua minggu kot berpuasa..eh betul ka?hmm betul la tu kan, hehe, cepat masa berlalu kan bloggies? tadi adalah mengular sekejap dengan rakan serumah, dah ramai dah orang shopping raya, biassala orang melayu kan suka menjana ekonomi hehehe. Seperti biasa bloggie, baru on laptop, awal pagi tadi aku bantai tidur, bangun-bangun terus cuci baju, pastu cuci kandang kucing, pastu petang-petang sikit baru jalan, ni balik rumah sambung balik cuci baju, streka baju...berapa banyak baju daa....

Tapi bloggie hari ni macam special sikit kan? Ya Happy Fathers Day...yeay! huhu..tak tau la, Aku macam bab-bab hari bapak ni aku macam kekok sikit, tadi kekononnya plan nak post kat IG je, nak ucap selamat hari bapa, memandangkan news fees IG tu penoh dengan ucapan hari bapa kan, ramaila ambil kesempatan wish i luv u dad, kau la wira ku etc2...

Pengalaman aku dengan bapa..hmmm x banyak kot..ok la sebenanrya nak kata kenangan manis tu aku tak taula, aku rasa hubungan aku dengan bapa dari kecil sampai aku 33 tahun ni, banyak momen-momen kekok. Karakter my bapak, aku boleh cakap beliau seorang tegas dan garang, bila aku cakap garang maksudnya teramat garang selain mementingkan pendidikan. Dulu aku ni bukan stok budak pandai pun macam anak yang lain, bukan jugak harapan, selau kena marah, kena herdik, dia macam bila bapak kitorang dah sampai rumah terus jadi kekok..klau nak gelak pun ada jugak kot, tapi sebenanrya FAKE hihih.

Aku still hormat my bapak, sayang my bapak, Tegas bapak kami la yang jadikan kami seperti sekarang. Bapak selalu pesan jaga diri walau mana jua berada, tu yang ingat sampai sekarang..jap aku kasi gambar..


Ni gambar bapak aku masa ni aku tak tau la tahun bila..jangan main-main, bapak aku dulu boss2 besar jugak ok haahaha...


Yang ni masa kenduri bulan lepas tu sebelum ramadan, gambar diambil anak aku la sapa lagi mamat adam tu..nak harap aku amik gambar ni mmang takla..nampak tak nak ambik gambar pun susah, ntahla bloggie teringin nak ambil gambar mesra dengan my dad sebenarnya tapi tu la...cam kekok la..cucu dia ni memang berani habis..

Sebelum kau nak logout, ada fakta nak share, my famili and members selalu cakap muka aku dengan aku memang copy habis..dan aku sebenarnya bangga ok orang cakap macam tu hehehe..To Tuan HJ Bong Tawa, Selamat hari bapa, x cakap depan-depan pun, taip disini pon jadila ya..semoga bapak panjang umur, diberikan kesihatan berpanjangan, rindu my ibu bapa, tunggu aku balik lagi nanti kita boleh makan daging kambing sama-sama. bye

End.



No comments:

Filem Malaysia

Bloggie. hai! Ramadhan is around the corner. yeay! boleh kurus. tiber haha. x buat apapun weekend barusan Memandangkan musim panas, me mengh...